סוגרים לתכשיטים - מדריך מלא

סוגרים לתכשיטים - סוגר לשרשרת
סוגרים לתכשיטים הם חלק בלתי נפרד מעולם התכשיטנות בשל חשיבותם הרבה בעת הכנת התכשיט, הסוגר והלולאה מהווים את ה"עוגן" של התכשיט, בעזרת סגירה נכונה נהנה מתכשיט עמיד ואיכותי. סוגרים יפים ופרופורציונלים לחרוזים, יוסיפו לנו את הטאץ הסופי למראה התכשיט.
סוגרים לתכשיטים - סוגי מתכות 
פליז ציפוי כסף / זהב - הסוגרים הפופלארים ביותר, עשויים מתכת ציפוי כסף או זהב, אינם עמידים במים, מומלץ להמנע ממגע עם מים לעמידות לאורך זמן רב יותר.
סטיינלס סטיל - או בעברית אל חלד, מתכת איכותית מאוד, ישנם סוגים שונים של סטיינלס סטיל, סטיינלס סטיל איכותי לא ישחיר ולא יחליד.
כסף אמיתי 925 - מתכת יוקרתית ואיכותית בצבע כסף, לא מחליד אך כן משחיר (ניתן לנקות בקלות) ואיכותי מאוד, אך מחירו יקר יותר.
גולדפילד -  גולדפילד הוא תערובת מתכות הכוללת לפחות 5% זהב 12 קרט ומעלה, כך שהציפוי עבה מספיק כדי למנוע קילוף, התחמצנות והשחרה.
זהב אמיתי - בקרוב יהיה לנו סוגרים ולולאות מזהב אמיתי 14 קארט למכירה.
איך סוגרים תכשיט?
תלוי בסוג התכשיט שנרצה להכין, הכנת צמיד או הכנת שרשרת. נתחיל עם הכנת צמיד, יש סוגי סגירות פשוטות ובתור התחלה נתחיל בשתי השיטות הפופולאריות והפשוטות ביותר.
הכנת צמיד אלסטי - מצרכים: חוט סיליקון, חרוזים להשחלה, חרוזי מעיכה. (כמובן שאפשר להוסיף עוד המון אלמנטים כמו תליונים קטנים, חוצצים, חרוזי סנטר ועוד)
צמיד אלסטי שנכנס ויוצא מהיד או מהרגל בקלות, הצמיד הקל ביותר להכנה הוראות הכנה:
1. נחתוך חוט סיליקון שיספיק לנו לעבודה הרצוייה, נמעך חרוז מעיכה באחד הצדדים של החוט כדי שנוכל להשחיל והחרוזים לא יפלו מהצד השני.
2. נשחיל את החרוזים לפי הטעם, וכשהצמיד מוכן נגזור את החרוז מעיכה שמעכנו.
3. עכשיו יש לנו את החרוזים מושחלים ושתי קצוות של חוט סיליקון, נשחיל חרוז מעיכה באחד הצדדים של החוט ואז נעביר את הצד השני של החוט גם בחרוז המעיכה (אפשר גם לסגור באמצעות קשר כפול עם החוט ללא חרוז מעיכה)
4. נבדוק שאנחנו משאירים טיפה מרווח לחרוזים בצמיד ונמעך את חרוז המעיכה ולאחר מכן נגזור את הקצוות (לא נרצה לסגור אותו צמוד מידי כי החוט אלסטי, לכן ימתח קצת יותר ופחות לכן נרצה להשאיר קצת מרווח לחרוזים לזוז כדי שהצמיד יהיה עמיד ואיכותי והצמיד לא יתפוצץ כשהוא נמתח, חרוז המעיכה נבלע בין החרוזים וכמעט בלתי נראה לעין (ניתן להסתיר)
*טיפ מהמקצוענים: 
1.לאחר הכנת צמיד או שנים וענידת הצמיד לכמה יום או יומיים, תדעו בדיוק איך זה צריך להיות "אין חכם כבעל ניסיון".
2. ניתן להסתיר את חרוז המעיכה בעזרת חרוז עם חור גדול (נוסיף את החרוז אחרון ונכניס את חרוז המעיכה לחור) או בעזרת מסתירי קשר מעיכה שונים. 
מצורף סרטון - איך סוגרים תכשיט?